VIII Años de Xusticia

NA YE IMPOSIBLE TO POR FACER

Ocho años va que se abrió el CSA La Xusticia na Felguera. Aunque vien podiemos decir 121 que son los que va que se abrió el Centro Obrero La Justicia. Seguimos alantre col enfotu de esparder los mesmos valores de solidaridá, feminismu, autoxestión, xusticia social, apoyu mutuu, federalismu, ecoloxismu… Too aquello polo que pensamos paga la pena lluchar, porque nesa llucha reconocemosnos, desfacemosnos y volvemos a facenos, aprendemos y fainos tener un fin pol que tar n’esti mundu.

A toles que faen esti camín de rebeldía, desobediencia y rebelión xunto a nosotres queremos dedicayos estes xornaes. ¡Salú y ni un pasu atrás!

Tolos actos van ser nel nuesu local Plz Aquilino Moral 5 1ª Planta sacando el llibru «Por hacer a tu muerte compañía yque será na plaza de abastos dientru de la semana del llibru de Llangreu y «Salvador Puig Antich, a los 50 años de su ejecución. Ni olvido ni perdón» Que será nel Centro de artes escénicas Carlos Novoa.

SÁBADU 13 ABRIL 13:00 CSA La Xusticia

“Informe de Situación”

(BajAmar editores) un relato bélico. Con Alba García Torres y Javier Garcia Cellino.

Recopilatorio de los tres poemarios que ha editado Alba. Las crónicas de una guerra contra las propias entrañas.

SÁBADU 20 ABRIL 13:00 Plz. Abastos la Felguera

«Por hacer a tú muerte compañía»

Albert Villanueva presenta su libro en el puesto de libros que la CNT tendrá en el mercado de la Felguera viernes 19, sábado 20 y domingo 21 dentro de la semana del libro de LLangréu.

Julia Rovira vuelve a Gavà veinte años después y comienza a trabajar en el Centro de Historia de la ciudad. Siempre ha echado de menos al abuelo que no conoció, al abuelo que murió cinco días antes del nacimiento de su padre… Esa ausencia siempre la ha mortificado y la imagen que guarda de él es la que su familia le conformó a base de recuerdos.

Pero un día, en su nuevo trabajo descubre una foto donde aparece su abuelo junto a Francesc Macià. Y aquel hallazgo desencadenará una investigación que le permitirá conocer realmente a aquel joven idealista de los años veinte.

La novela se mueve en dos planos: la investigación de Julia en el presente y la vida de Martí, el abuelo de la protagonista, en el pasado.

Poco a poco, Julia irá descubriendo un abuelo muy diferente al que le habían hecho conocer y que, unas veces por principios y otras por necesidad, se vio implicado en los movimientos anarquistas e independentistas de aquellos años. Al mismo tiempo, Julia irá recuperando la infancia y la juventud que dejó abandonadas cuando marchó de la ciudad…

Una novela, por tanto, de recuerdos y de pasados.

XUÉVES 25 ABRIL 19:00 CSA La Xusticia

«Y non, nun hubo prisión que parara la insumisión»

EL PESU LA LLIBERTÁ (INSUMISA)
A finales del sieglu pasáu nel Estáu español, tolos mozos que cumplíen los 18 años, entá yeren llamaos a files pa cumplir el Serviciu Militar Obligatoriu de nueve meses. Munchos miles declaráronse oxetores de conciencia y cumplieron la Prestación Social Sustitutoria. Otros, miles tamién, ficiéronse insumisos ñegándose tanto a la mili como a la PSS.
N’Asturies, los insumisos pasaron del centenar, y de 1992 a 1997 diecinueve d’ellos pagaron pena de prisión nes cárceles d’Uviéu y Villabona, condergaos na so mayoría a dos años, cuatro meses y un día.
EL PESU LA LLIBERTÁ (INSUMISA) ye un rellatu d’aquellos años, d’aquella cárcele, d’aquellos díes d’enzarru obligáu y d’aquellos suaños de llibertá. Esa llibertá, que yá tas tastiando y que pues tocar cola punta los deos, va camudando col pasu de les hores y d’unos pocos díes fasta convertise nuna velea ensin salida na que la desesperación fai perder l’enfotu por algamar la vuelta al mundu de los d’afuera que se vuelve a alloñar.
Pero na cárcele, nes cárceles, tamién aporta la primavera.
Y NON, NUN HUBO PRISIÓN QUE PARASE LA INSUMISIÓN

 

MARTES 30 ABRIL 19:00 Centro Artes Escenicas Carlos Álvarez Novoa

RECITAL – Salvador Puig Antich, ni olvido ni perdón

El 2 de marzo de 1974, se cumplieron cincuenta años de la ejecución mediante garrote vil de Salvador Puig Antich a la edad de veintiséis años. Su desgarradora muerte puso a prueba a la oposición antifranquista. Para realizar este recital de Poemas y Canciones, usamos la ANTOLOGÍA POÉTICA POPULAR A LA MEMORIA DE SALVADOR PUIG ANTICH, coordinada por Ricard de Verges-Galarons y editada por el Ateneu Enciclopedic Popular de Barcelona en 1996. La mayoría de las canciones son de Chicho Sánchez Ferlosio.

La Máscara monta este recital con Renée Jaitt diciendo los poemas, Iván San Segundo con su guitarra cantando las canciones y Boni Ortiz narrando los hechos.

 

 

 

 

 

 

 

 

XUÉVES 25 ABRIL 19:00 CSA La Xusticia

«Y non, nun hubo prisión que parara la insumisión»

 

 

Esta entrada fue publicada en ACTIVIDADES. Guarda el enlace permanente.